رییس قوه قضاییه:پیروزی درجنگ اقتصادی، نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است

رییس قوه قضاییه:پیروزی درجنگ اقتصادی، نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است

رییس قوه قضاییه:پیروزی درجنگ اقتصادی، نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است

قزوین – ایرنا –رییس قوه قضاییه گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی، نیازمند پشتیبانی و رفع موانع و ارسال تجهیزات لازم برای مبارزان خط مقدم است که باید مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان استان قزوین ، افزود: اگر در جنگ اقتصادی هستیم و همه به شرایط جنگ اقتصادی اذعان می کنند باید لوازم آن را بپذیریم.

وی یادآورشد: نمی شود بگوییم جنگ اقتصادی است و ما می خواهیم به صورت متعارف و طبق گذشته حرکت کنیم و به مشکلات موجود توجه نداشته باشیم.

محسنی اژه ای اضافه کرد: در این شرایط سخت اقتصادی باید کسانی که در میدان جنگ هستند از هر طرف پشتیبانی شوند و تجهیزات لازم برای آنها فرستاده شود و در حمایت روحی قرار گیرند تا موانع سرراه آنها برداشته شود.

وی گفت: باید جنگ اقتصادی در اولویت خیلی از امور قرار گیرد و بسیاری از مشکلات را مطابق با زمان جنگ بررسی و حل کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت : یکسری از مشکلات را باید خود مبارزان و افسران جنگ اقتصادی و برخی از مشکلات از طرف دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد که اگر مورد توجه قرار نگیرد پیروزی ممکن نمی شود.

محسنی اژه ای افزود : مواردی که لازم هست مجوز از ناحیه دستگاهی صادر شود مورد توجه قرار دهیم و به کارها سرعت ببخشیم و اگر فردی با شرایط لازم نیاز به اخذ مجوز دارد در پیچ و خم اداری گیر نیندازیم.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در این خصوص باید کمک کند که اگر گزارش هایی دریافت کرد که دستگاه هایی مجوز را به کندی صادر می کند مورد بررسی قرار دهد.

بازرسی کل کشور با تعلل کنندگان در صدور مجوزها برخورد کند

رییس قوه قضاییه گفت : در رابطه با صدور مجوزها اگر چناچه کسانی چوب لای چرخ می گذارند و قانون را اجرا نمی کنند بازرسی کل کشور ورود کند و با تعلل کنندگان برخورد نماید.

وی افزود : تسریع در صدور مجوزها در زمان جنگ اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد و دستگاه های نظارتی مجلس و قوه قضاییه در این زمینه وارد عمل شوند.

محسنی اژه ای اضافه کرد: وزیر دادگستری در این خصوص ورود نماید و مشکلات را از هر بخش پیگیری کند.

وی ادامه داد: تسریع در صدور مجوز صادرات و واردات نیز مورد توجه قرار گیرد که اگر مشکلاتی در گمرک، وزارت صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی در این زمینه وجود دارد همه اینها را کمک کنیم که برداشته شود و تسهیل لازم در این زمینه ایجاد گردد.

محسنی اژه ای اضافه کرد: اگر موارد اختلافی در زمینه مالیات، بانک، واگذاری ها و موضوعات مختلف پیش آمد خواهش می کنیم سایر دستگاه ها نیز از ظرفیت مشاورتی خود در این زمینه کمک کنند.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه آمادگی دارد تا گروه های مشترک در موضوعات مختلف تشکیل بدهد و مرحله به مرحله برای حل مشکلات اختلافی به ویژه در مالیات پیش برود تا پرونده قضایی تشکیل نشود.

محسنی اژه ای ادامه داد: ما باید از ظرفیت حداکثری بخش خصوصی و صنوف در حل مشکلات و در برخورد تخصصی با مسایل استفاده کنیم و اگر پرونده در دستگاه قضا تشکیل شد آن را با سازوکاری حل و فصل کنیم و اگر نشد از نظر تخصصی برای اخذ راهکار استفاده نماییم.

وی گفت: ما این آمادگی را داریم که از تخصص ها در آموزش ها، در رسیدگی به پرونده ها و صدور رای استفاده کنیم که نیاز به سازوکار دارد و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای وضع قانون به ما کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات قضایی به استان قزوین سفر کرده است.

حضور در گلزار شهدای شهر قزوین، شرکت در شورای اداری و قضایی استان از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس قوه قضاییه به استان قزوین است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همچنین امروز با اقشار مختلف مردم و با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان دیدار کرد.

سفرهای استانی رییس قوه قضاییه به منظور تسریع در حل مشکلات مردم از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختارها و روندهای معیوب،بازدید از مراکز قضایی و مجموعه‌های مرتبط و برگزاری نشست‌های نخبگانی برای بررسی تخصصی پرونده‌ها و مشکلات جامعه صورت می گیرد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *