مجوز ۲۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی صادر شد

مجوز ۲۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی صادر شد

جواد خزاعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت برای ۵۱ طرح در بخشهای مختلف اقتصادی خراسان رضوی مجوز سرمایه گذاری خارجی با سرمایه بیش از ۳۸ میلیون دلار صادر شد که بیشترین سهم آن مربوط به بخش صنعت با ۳۲ طرح و با سرمایه مصوب حدود ۲۶ میلیون دلار است که ۶۷ درصد از کل سرمایه مصوب خارجی استان در نیمه نخست سال را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سایر مجوزهای صادره در بخش سرمایه گذاری خارجی مربوط به بخشهای کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، ساختمان و حمل و نقل است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی این استان را مناسب ترین و آسان ترین گزینه برای سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی دانست و گفت: با توجه به فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری، کوتاه بودن زمان صدور مجوزها با استفاده از بستر درگاه الکترونیک تحت وب به نشانی www.behinyab.ir و مشوقهای انجام گرفته، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران در خراسان رضوی فراهم شده است.

خزاعی رویکرد این سازمان در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را حمایت از توسعه و رفع موانع سرمایه‌گذاری عنوان و بیان کرد: هم اینک وجود فرصتهای مناسب در گروه‌های مختلف صنعت، معادن غنی و صنایع معدنی، حوزه صنفی تولیدی و تشکل‌های فعال بخش خصوصی، استان را به یک استان جذاب و پیشتاز در جذب سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تعامل خوب با سرمایه گذاران خارجی و داخلی در چند ساله اخیر و ۶ ‌ماهه نخست امسال بیشترین تعداد سرمایه گذار خارجی را جذب این بخش کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در خراسان رضوی فعالیت دارند و این استان در اغلب گروه های صنعتی از جمله صنایع معدنی، خودرو و قطعه سازی، غذایی و برق و الکترونیک در جایگاه برتر سرمایه گذاری و تولید در کشور قرار گرفته است.

خزاعی از ویژگیهای مهم و اثرگذار حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی را سهم ۹۸ درصدی بخش خصوصی و تشکلهای صنعتی، معدنی و صنفی فعال این استان برشمرد و گفت: هم اکنون سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره تولید فولاد خراسان رضوی منجر به ایجاد ارزش افزوده بیش از۲.۴ میلیارد دلار در این صنعت شده است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *