مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: بازار برنج تنظیم است/ 150 هزار تن برنج دولتی را در بازار توزیع کردیم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: بازار برنج تنظیم است/ 150 هزار تن برنج دولتی را در بازار توزیع کردیم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: بازار برنج تنظیم است/ 150 هزار تن برنج دولتی را در بازار توزیع کردیم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بازار برنج تنظیم است اما قیمت تمام شده واردات برنج افزایش یافته است.

– اخبار اقتصادی –

یزدان سیف مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اینکه چرا با وجود توزیع 150 هزار تن برنج در سه ماه اخیر قیمت برنج در بازار کاهش نیافت و حتی گران نیز شد، اظهار داشت: با گران فروشی برنج باید اصناف و دستگاه های نظارتی برخورد لازم را داشته باشند.

وی افزود: قیمت هر تن برنج پاکستانی 980 دلار است که با در نظر گرفتن ارز نیمایی 24 هزار و 200 تومانی،تعرفه گمرکی و سود وارد کننده 27 هزار تومان در بندر میشود؛ با احتساب سود عمده فروش و خرده فروش قیمت تمام شده هر کیلوگرم از این محصول باید در بازار 29 هزار تومان تا 31 هزار تومان باشد که به همین قیمت ها نیز به فروش میرسد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد : بازار برنج تنظیم است اما قیمت تمام شده واردات برنج افزایش یافته است و در تمام فروشگاه های زنجیره ای برنج دولتی یافت می شود و حتی روی قیمت برنج ایرانی نیز تاثیر گذاشت.

وی تصریح کرد: تجار، حتی نسبت به توزیع برنج توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تنظیم بازار ناراحت هستند و ما توانسته ایم افزایش قیمت برنج را مهار کنیم در غیر این صورت قیمت برنج خارجی افزایش بیشتری پیدا می کرد.

سیف گفت: اقدامات ما برای تنظیم بازار برنج زمانی مشخص می شود که ما در بازار نباشیم؛ در 2 تا 3 ماه گذشته 150 هزار تن برنج برای تنظیم بازار توزیع کرده ایم.

دستور ترخیص 100 هزار تن برنج دپو شده در گمرکات از امروز صادر شد * بازار واردات برنج ایران متنوع شد

این مقام مسئول با بیان اینکه بازار واردات برنج ایران متنوع شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه صادره مقرر شده برنج های وارداتی از تایلند، اروگوئه و ویتنام نیز در کنار واردات برنج از هند و پاکستان انجام شود.

وی تصریح کرد: در گذشته استانداردهای بهداشتی به شکلی بود که عملا امکان واردات برنج عمده از هند وجود داشت که اکنون مقاصد وارداتی متنوع شده است و این محصول بر اساس استانداردهای جهانی وارد می شود.

انتهای پیام/

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *