مسوولان برای خدمت به مردم همت و توان تصمیم‌گیری داشته باشند

مسوولان برای خدمت به مردم همت و توان تصمیم‌گیری داشته باشند

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار داشت: در بخش های مختلف به ویژه حوزه تولید و صنعت کارهای زیادی انجام شده، آن هم زمانی که کشور با تحریم های ظالمانه استکبار مواجه است.

وی با اشاره به اینکه بیان کلمه محرومیت شایسته استانِ مملو از ظرفیت های فراوان نیست، افزود: لازمه دستیابی به موفقیت در هر زمینه ای تلاش و کوشش کردن است و همه فعالیت هایی که انجام شده، نتیجه داشتن این روحیه است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: با نگاهی به اطرافمان می توانیم به زحماتی که کشیده شده پی ببریم ولی به طور قطع برای رسیدن به وضعیت مطلوب‌تر، نیاز به همت و تلاش بیشتری داریم.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: نکته بعدی در مسیر موفقیت این است که توان و همت خود را کم ندانیم تا به دستاوردهای ارزشمندی دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: آنچه باعث می شود جامعه ای پیشرفت نکند، همت کم و تدبیر اندک و بی فکری و ناتوانی افراد به ویژه مسوولان در تصمیم گیری است.

۵۵ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن کردستان سرمایه‌گذاری شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری‌های گسترده، راه برای توسعه استان هموار شده است، گفت: طی هفت سال اخیر ۵۵۰ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن استان سرمایه گذاری شده است.

محمد دره وزمی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این بخش طی هفت سال گذشته پرداخت و گفت: از آغاز شروع بکار در سازمان صمت گفتمان توسعه را با همکاری همه مدیران و استاندار کردستان سرلوحه کار خود قرار دادیم.

وی توسعه کردستان را در گرو سرمایه گذاری دانست و افزود: بر این باور بوده و هستیم که اگر می‌خواهیم مشکلات استان به حداقل ممکن برسد باید به سرمایه گذاری و اشتغال توجه ویژه داشته باشیم.

دره وزمی با تاکید بر اینکه ما در آغاز کار تلاش کردیم وضعیت موجود تولید و اشتغال استان را حفظ کنیم، اظهار داشت: برای حفظ وضع موجود تاکنون ۲٨۲ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که در آن مشکلات یک هزار و ۶۵۰ فقره پرونده با ۲ هزار و ۵۰۰ مصوبه بررسی و مطرح شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در ادامه سخنان خود به تعریف صنایع پیشران در استان اشاره کرد و افزود: از مزیت های نسبی و رقابتی کردستان حوزه معدن است که اغلب خام فروشی می شد و درآمد چندانی نصیب استان نمی شد.

دره وزمی اضافه کرد: ما در مدت زمان ۱٨ ماه کارخانه طلای زرکوه را راه اندازی کردیم که امروز با یک هزار و ۴۰۰ اشتغال مستقیم پنج تن طلا تولید می کند و طلای دوم نیز در سقز راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: حوزە سنگ آهن از دیگر مزایای کردستان است کە برای تولید یک و نیم میلیون تن فولاد و محصول نهایی برنامە ریزی شد کە در آیندە نزدیک بە یک میلیون ۹۰۰ هزار تن می رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در حوزە فولاد کردستان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایە گذاری انجام شدە و چهار هزار اشتغال مستقیم بوجود آمدە است، افزود: امروز ۵۵۰ هزار میلیارد ریال یعنی معادل ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش‌صنعت و معدن صورت گرفته در حالیکه تا سال ۹۳ مجموعه سرمایه گذاری های این حوزه ۳۴۰ میلیون یورو بوده است.

دره وزمی با بیان اینکه کل اشتغال بخش‌ صنعت کردستان حدود ۱۴ هزار نفر است و ۷۴ درصد اشتغال این بخش در هفت سال گذشته ایجاد شده، گفت:در هر چهار و چهار دهم روز یک واحد تولیدی در کردستان راه اندازی و هر هشت و هشت دهم روز یک پرونده اکتشاف معدنی صادر شده است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *