مشکلات و موانع تولید ۱۲۰ واحد صنعتی خراسان رضوی بررسی شد

مشکلات و موانع تولید ۱۲۰ واحد صنعتی خراسان رضوی بررسی شد

به گزارش روز پنجشنبه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی علی بهرامی زاده در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی چناران افزود: با بررسی نزدیک و حضوری مشکلات این واحدهای تولیدی و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه، تاکنون مشکلات بیش از ۳۰ واحد تولیدی بر طرف شده یا به چرخه تولید بازگشته اند.

وی اضافه کرد: قبل از برگزاری نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در شهرکهای صنعتی، مشکلات واحدهای تولیدی رصد می شود و در صورتی که نیاز به بررسی بیشتر باشد نشست مزبور با حضور نمایندگان حوزه های مختلف در محل شهرک صنعتی تشکیل و درباره رفع مشکلات واحدها در همان نشست تصمیم گیری می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از مزیتهای برگزاری نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید این شرکت در شهرکهای صنعتی مزبور، حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان محل استقرار واحد تولیدی مزبور بوده که علاوه بر تسریع در رسیدگی به مشکلات، برای رفع برخی معضلات شهرستان نیز در این نشست تصمیم گیری و نسبت به حل آنها اقدام شده است.

بهرامی زاده افزود: از آنجا که نمایندگان همه حوزه های ذی‌مدخل در شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید حضور دارند بلافاصله مشکل به معاونت مربوطه ارجاع و به سرعت رفع شده و این موضوع رضایت صاحبان واحدهای تولیدی مشکل دار را نیز جلب کرده است.

وی ادامه داد: مزیت دیگر برگزاری نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید این است که صاحبان واحدهای تولیدی در جریان بسیاری از خدمات شرکت شهرکهای صنعتی در حوزه صنایع کوچک که پیش از این اطلاع نداشتند قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در ابتدای هر یک از نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید، حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی از صاحبان صنایع کوچک توسط یکی از نمایندگان شرکت ارایه می شود که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه های خارجی، ثبت برند، برگزاری تورهای خارجی، بازاریابی و مواردی از این دست است.

بهرامی زاده افزود: در حوزه اطلاع رسانی خدمات این شرکت به صنایع کوچک، سامانه ای تحت عنوان "eservise.isipo.ir" راه اندازی و حدود ۱۵۰ مشاور در این سامانه ثبت شده اند که برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در این سامانه ثبت و از طریق مشاوران پیگیری و برطرف می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی از طریق همین مشاوران در اسرع وقت برطرف شده است که این مهم در زمره خروجی کمیته تسهیل و رفع موانع تولید شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی هم قرار نمی گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: بازدید از واحد صنعتی و بررسی نزدیک مشکل آن زمانی انجام می گیرد که مشکل نیاز به بررسی بیشتری داشته و در نشست کمیته حل نشده باشد لذا در صورتی که مسایل واحد تولیدی مشکل دار خارج از عهده شرکت شهرکهای صنعتی و نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در کمیته رفع موانع تولید باشد به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع داده می شود.

بهرامی زاده افزود: عمده ترین مشکل واحدهای صنعتی که در نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مطرح شده است مربوط به تامین امور زیربنایی است لذا اولویت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی پیگیری تامین زیرساختهای واحدهای صنعتی مانند آب، برق و مخابرات است.

وی حداکثر زمان پاسخگویی به مشکلات واحدهای صنعتی از طریق کمیته تسهیل و رفع موانع تولید شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را بسته به مدتی که برخی از دستگاه های اجرایی برای پاسخ اختصاص می دهند حداکثر ۳۰ روز عنوان کرد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *