مشکلات ۲ طرح بزرگ اقتصادی خمین با حضور وزیر صنعت بررسی می‌شود

مشکلات ۲ طرح بزرگ اقتصادی خمین با حضور وزیر صنعت بررسی می‌شود

مشکلات ۲ طرح بزرگ اقتصادی خمین با حضور وزیر صنعت بررسی می‌شود

خمین – ایرنا – رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ۲ طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی شهرستان خمین با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علیرضا نظری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی مسائل و مشکلات ۲ طرح صنعتی و اقتصادی بزرگ خمین شامل واحد تولید پنل‌های خورشیدی و پتروشیمی خمین به عنوان طرح‌های شاخص این شهرستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: راه اندازی این واحدهای صنعتی در خمین موجب افزایش اشتغالزایی، کاهش آمار بیکاری و توسعه این شهرستان می‌شود.

نظری افزود: باتوجه به سفر وزیر صنعت به محلات و دلیجان، از ایشان برای حضور در زادگاه امام راحل دعوت شد تا از نزدیک مشکلات موجود پیش روی حوزه اقتصاد صنعتی شهرستان به ویژه ۲ واحد شاخص اقتصادی خمین مورد بررسی قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه ۲۳ مهر ماه به دعوت رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس یازدهم، در سفر به منطقه جنوب استان مرکزی از چندین واحد تولیدی در شهرستان های دلیجان، محلات و خمین بازدید و در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات شرکت می‌کند.

عملیات اجرایی پتروشیمی خمین از سال ۹۶ با اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی آغاز و نصب تجهیزات با خرید از کشور نروژ کلید خورد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این واحد صنعتی خریداری شده است.

عملیات اجرایی واحد تولیدکننده سلول های خورشیدی در مساحت ۱۵ هکتار در شهرستان خمین از سال ۹۷ کلید خورد و ظرفیت تولید سلول‌های خورشیدی در این واحد صنعتی ۹۰ هزار قطعه سلول در روز است.

شهرستان خمین دارای یک شهرک صنعتی، ۲ ناحیه صنعتی است و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *