وزیر صنعت: طرح تحول زمین‌شناسی در راستای برنامه آمایش است

وزیر صنعت: طرح تحول زمین‌شناسی در راستای برنامه آمایش است

سید رضا فاطمی امین روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: برنامه آمایش سرزمین از دو ماه گذشته آغاز شد و در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و اولویت‌ها را احصا می‌کنیم تا بر مبنای آن برنامه‌ها را طراحی کنیم.

وی گفت: پروژه بسیار بزرگ اکتشافی را امروز آغاز می‌کنیم که ۱۵ هزار کیلومتر مربع از سطح استان خراسان جنوبی مورد اکتشاف قرار می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با اجرای این برنامه اتفاق خیلی خوبی می‌افتد و متوجه می‌شویم چه ذخایر معدنی در خراسان جنوبی داریم و مخاطرات سرمایه‌گذاران به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی ذخایر بسیار خوبی در بخش معدن دارد این پروژه تکمیل‌کننده اطلاعات پایه زمین‌شناسی خواهد بود و به ما کمک می‌کند برنامه جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در این استان پیش ببریم.

فاطمی امین اظهار داشت: از همه همکارانم در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بابت آغاز این پروژه قدردانی می‌کنم و امیدوارم این کار با قدرت انجام شود و سرمنشا بسیاری از اقدامات در استان خراسان جنوبی باشد.

وی گفت: اجرای برنامه تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در خراسان جنوبی می‌تواند نویدبخش سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی این استان باشد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین از وزیر صنعت، معدن و تجارت و همکاران این مجموعه به‌واسطه این اقدام مهم در استان قدردانی کرد.

حمید ملانوری افزود: برای خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور اجرای این طرح یک اقدام پایه‌ای، اساسی، مهم و اثرگذار برای توسعه بخش معدنی و فعال‌سازی معادن خواهد بود.

عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی براساس توافق‌نامه سه‌جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو روز یکشنبه با حضور ویدئوکنفراسی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خراسان جنوبی آغاز شد.

مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح که تولید و تکمیل اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی در گستره مورد نظر اجرای عملیات از اهداف اصلی اجرای آن است، امروز با حضور رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

براساس این توافق‌نامه، تامین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو و تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئوفیزیک هوایی، شناسایی و پی‌جویی برعهده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود، همچنین حمایت‌های لازم درخصوص برنامه‌ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

از نتایج اجرای این طرح با توجه به برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوایی در گستره مورد نظر، تکمیل فاز شناسایی و پی‌جویی اکتشافی برای معرفی مناطق جدید امیدبخش معدنی است که تحولی چشمگیر در بخش معدن استان به همراه خواهد داشت.

طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان خراسان ‌جنوبی با در برگیری حدود چهار شهرستان و بیش از ۸۵ روستا به مرحله اجرا درمی‌آید و مدت زمان اجرای طرح از مهر ۱۴۰۰ به مدت یک سال برآورد شده‌ است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *