پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان گشایش یافت

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان گشایش یافت

به گزارش ایرنا این نمایشگاه که با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق واقع در شهر کرمان افتتاح شد با شرکت افزون بر ۸۰ شرکت دایر شده است.

شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی استان کرمان و سایر استان های کشور نیز در این رویداد اقتصادی حضور پررنگ و برجسته ای دارند.

امیرحسین سعید مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق در آیین گشایش این نمایشگاه گفت که نمایشگاه در وسعت بیش از هفت هزار مترمربع با ۸۵ غرفه از شرکت های مختلف معدنی، صنایع و تجهیزات وابسته سراسر کشور دایر شده است و این شرکت ها محصولات خود را با هدف جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در معرض نمایش قرار داده اند.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان گشایش یافت

وی برگزاری این نمایشگاه را در کرمان به عنوان بهشت معادن کشور از ابعاد مختلفی حائز اهمیت برشمرد.

۵۰ درصد قطعات بخش معدن استان از خارج از کرمان تامین می شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: با وجود اینکه ظرفیت خوبی در حوزه قطعه سازی ماشین آلات معدنی در این استان وجود دارد امّا بیش از ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز بخش معدن استان از خارج از کرمان تأمین می شود که جا دارد با هدف رونق بیشتر تولید و اشتغالزایی، این بخش تقویت شود.

حسین مهرابی با بیان اینکه باید از شرکت های دانش بنیان برای توسعه اقتصادی بهره و کمک گرفت اظهارداشت: از آنجا که این شرکت ها قدرت مالی مناسب ندارند بهتر است منابع مالی شرکت های دانش بنیان توسط شرکت های بزرگ و متوسط تامین شود.
وی راهکار دیگر را حرکت به سمت تکمیل زنجیره های با ارزش افزوده بالاتر دانست و بیان کرد: زمانی ما سنگ آهن را از معادن برداشت می کردیم و به صورت خام می فروختیم که بعد به طور تدریجی از همین ماده اولیه معدنی، گندله، شمش فولادی و اکنون میلگرد تولید می شود.
مهرابی برگزاری نمایشگاه ها را پل ارتباطی خوبی بین کارگزاران اقتصادی و بازارهایی که در دنیا وجود دارد دانست و افزود: در علم اقتصاد نیمه گمشده یا میانه گمشده داریم و منظور از آن هم شکافی است که بین بنگاه های خیلی بزرگ ( بیش از هزار اشتغال) و بنگاه های خیلی کوچک( کمتر از ۵۰ نفر) در اقتصاد به وجود می آید و برای حل آن باید به سمت افزایش بهره وری از طریق شرکت های دانش بنیان رفت.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *