پنج دستگاه بازیافت پلاستیک داخلی ((بهتر از چینی ها))

پنج دستگاه بازیافت پلاستیک داخلی ((بهتر از چینی ها))

آیا تا به امروز به زباله های پلاستیکی تولید شده و رها شده در طبیعت دقت کرده اید؟ استفاده روزانه از پلاستیک در عصر نوین باعث شده است تا حجم بالایی از زباله پلاستیکی در طول روز تولید شود.

تجزیه پلاستیک ها بسیار زمان می برد و این شرایط به محیط زیست آسیب جبران ناپذیری وارد می کند. به همین دلیل بازیافت پلاستیک جایگاه بسیار مهمی در صنعت دارد و از پلاستیک به عنوان طلای کثیف نام برده می شود.

بازیافت پلاستیک کار حساسی است زیرا انواع مختلف آن باید به صورت جدا و با دستگاه و روش مخصوص به خود بازیافت گردد. به همین منظور با توجه به نوع پلاستیک و ظرفیت تولید مجدد دستگاه خاصی را برای استفاده انتخاب می کنند.

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی 5 نوع از بهترین دستگاه های بازیافت پلاستیک بپردازیم.

انواع دستگاه بازیافت پلاستیک تولید داخل ایران

دستگاه های بازیافت برای تبدیل زباله پلاستیک به مواد اولیه جدید طراحی شده اند. کاربرد این دستگاه ها بدین صورت است که با استفاده از فرآیندهای مختلف پلاستیک های غیر قابل استفاده را به مواد قابل استفاده جدید تبدیل می کنند. دستگاه های بازیافت موتور بسیار قوی دارند و در حجم بالا و به صورت متوالی بازیافت را انجام می دهند.

جنس بدنه دستگاه های تولید داخل از فولاد مقاوم ساخته شده تا توانایی سالها کار را داشته باشد. انواع مختلفی از دستگاه های بازیافت تولید داخل توسط شرکت های معتبری تولید می شود که در ادامه با برخی از این دستگاه های اصلی در صنعت بازیافت پلاستیک آشنا خواهید شد، البته قبل از آشنایی بهتر است بدانید میتوانید برای سفارش جنس با کیفیت و خرید دستگاه بازیافت پلاستیک از فیروزان صنعت اقدام بفرمایید.

1. دستگاه آسیاب پلاستیک

دستگاه آسیاب پلاستیک صنعتی یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت بازیافت پلاستیک است. این دستگاه در انواع مختلف برای کاربردهای متفاوت تولید می شود. آسیاب صنعتی به منظور خرد کردن و تبدیل پلاستیک به قطعات کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد. آسیاب ها در صنعت بازیافت معمولا در دو مدل چکشی و چرخشی- برشی تولید و به بازار ارائه می شوند.

ظرفیت آسیاب های صنعتی معمولا بین ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم بر ساعت است. اگر نیاز به قطعات ریزتر باشد، دستگاه های با توان کمتر نیز در بازار موجود هستند. نوع و مقاومت پلاستیکی که در مرحله خرد شدن قرار می گیرد، بر نوع انتخاب دستگاه آسیاب تاثیر می گذارد.

به عنوان مثال برای پلاستیک های نرم آسیاب های چرخشی- برشی و برای پلاستیک های سخت آسیاب های چکشی کاربردی هستند. مهم ترین مزیت های استفاده از این دستگاه برای کارفرما حذف نیروی انسانی و مصرف کمتر انرژی برق در مقایسه با روش های دیگر است.

دستگاه بازیافت پلاستیک

2. دستگاه گرانول پلاستیک

دستگاه گرانول پلاستیک یکی از مهم ترین دستگاه های بازیافت پلاستیک است. این دستگاه برای ساخت گرانول از فشار بالا و گرما استفاده می کند. با گرمای زیاد آلودگی هایی که در مرحله شستشو از بین نرفته باشد در این مرحله از بین می رود.

دستگاه گرانول معمولا در دو نوع تک مرحله ای و دو مرحله ای در بازار موجود هستند. تفاوت این دو دستگاه به کیفیت گرانول نهایی مربوط می شود. در دستگاه دو مرحله ای ناخالصی کمتر و کیفیت محصول بهتر است.

3. پرس پلاستیک اتوماتیک

دستگاه پرس اتوماتیک شامل پرس های اتوماتیک عمودی و افقی پلاستیک می شود. صنایع مختلف با در نظر گرفتن حجم تولید و کاربردهای مورد نظرشان می توانند، یکی از این دو دستگاه را انتخاب و از آن استفاده کنند. در ادامه به تفکیک با هر دو مدل این دستگاه آشنا خواهید شد:

پرس افقی پلاستیک اتوماتیک

همانطور که از نام دستگاه پرس افقی مشخص است برای فشرده سازی پلاستیک بازیافتی استفاده می شود. به دلیل آسانی کار با این دستگاه برای اپراتور معمولا در کارخانه های با تولید زیاد از آن استفاده می شود. این دستگاه به علت داشتن موتور بسیار قوی، توانایی فشرده کردن حجم بالایی از مواد را دارد.

دستگاه پرس افقی

پرس عمودی پلاستیک اتوماتیک

دستگاه های پرس عمودی با توجه به نیاز و سفارش مشتری در انواع مختلف با شاسی ها و جک های متفاوت ساخته می شود. به طور کلی استفاده از دستگاه های پرس اتوماتیک بسیاری از هزینه ها را برای کارفرما و کارخانه کاهش می دهد. استفاده از دستگاه پرس عمودی اتوماتیک باعث کاهش هزینه ها در زمینه های مختلف از جمله بارگیری و انبارداری می شود.

4. دستگاه کندر

دستگاه کندر پلاستیک یکی از کابردی ترین دستگاه ها در صنعت بازیافت پلاستیک محسوب می شود. این دستگاه به گرم کردن مواد خرد شده کمک می کند و مواد را با حرارت به حالت خمیری شکل در می آورد. سپس با اضافه کردن مقداری آب این مواد خمیری در دستگاه کندر به حالت دانه های شکری و سنگین از دستگاه خارج می شود.

دستگاه کندر پلاستیک

5. خط شستشو

یکی از مهم ترین مراحل بازیافت پلاستیک قسمت شستشو است. برای بالا بردن سرعت کار و افزایش کیفیت محصولات نهایی برای شستشو از دستگاه استفاده می شود. خط شستشوی پلاستیک بعد از مرحله آسیاب قرار می گیرد. انتخاب خط شستشوی مناسب با نوع پلاستیک و کثیفی ضایعات بسیار اهمیت دارد. با انتخاب مناسب این دستگاه علاوه بر افزایش سرعت کار از ضررها و هزینه های بالا نیز جلوگیری می شود.

نکاتی که در هنگام خرید دستگاه بازیافت باید در نظر گرفته شود!

اگر به دنبال انتخاب و خرید دستگاه بازیافت هستید، باید قبل از خرید برخی از نکات را درنظر بگیرید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید. در ادامه این نکات را با هم بررسی می کنیم:

نوع ضایعات: اولین قدم تعیین نوع ضایعاتی است که برای بازیافت استفاده می کنید. هر نوع از ضایعات به دستگاه مخصوص به خود نیاز دارد.

ظرفیت تولید کارخانه: حجم ضایعات ورودی به کارخانه و تولیدات خروجی از آن را محاسبه کنید. دستگاه های بازیافت در ظرفیت های مختلف در بازار با توجه به نیاز شما به فروش می رسند.

کیفیت ساخت دستگاه: برای خرید کیفیت دستگاه را در اولویت قرار دهید. دستگاه با کیفیت عمر بیشتری دارد و راندمان کاری شما را افزایش می دهد.

استفاده از فناوری های جدید در تولید دستگاه: برای انتخاب دستگاه به جدید بودن فناوری های دستگاه توجه کنید. سیستم های خوب کنترل، گردش آب و عایق بندی مناسب در دستگاه به روز تولید و بهره وری کارخانه را افزایش می دهد.

قیمت منصفانه و خدمات پس از فروش: قیمت دستگاه های بازیافت به عواملی از جمله کیفیت ساخت، سازنده محصول و ظرفیت آن بستگی دارد. انتخاب سازنده معتبر و بررسی خدمات پس از فروش به شما برای یک انتخاب مطمئن کمک خواهد کرد.

کلام پایانی

دستگاه های بازیافت پلاستیک به حفظ محیط زیست و طبیعت کمک می کنند. با کمک این تجهیزات، ضایعات و زباله های از جنس پلاستیک به محصولات جدید تبدیل می شوند. خوشبختانه مهندسان ایرانی با ساخت و تولید دستگاه های بازیافت با دانش داخلی توانسته اند به توسعه فناوری های جدید و بهبود زیرساخت های کشور کمک کنند. با ساخت این تجهیزات به صورت داخلی، سهم بازیافت پلاستیک و حفظ محیط زیست افزایش یافته است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *