چهارمحال و بختیاری در ثبت تراکنش‌های سامانه جامع تجارت برتر اعلام شد

چهارمحال و بختیاری در ثبت تراکنش‌های سامانه جامع تجارت برتر اعلام شد

غلامرضا قائدامینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه خرید و فروش سیمان، مقاطع فولادی و پتروشیمی و همچنین کالاهای اساسی نظیر برنج، گندم، شکر، آرد، مرغ و مواد شوینده باید از طریق سامانه جامع تجارت انجام گیرد.

وی ادامه داد: در پی این دستورالعمل، باید تجار، تولیدکنندگان و واحدهای عمده و خرده‌فروشی با دریافت کد نقش از سامانه جامع تجارت اقدام به خرید و فروش این محصولات کنند که این موضوع یک الزام است و در راستای شفافیت باید همگان نسبت به آن اهتمام جدی به کار گیرند.

قائدامینی با اشاره به ثبت‌نام پنج هزار تاجر و واحدهای عمده و خرده‌فروشی در سامانه جامع تجارت و ثبت تراکنش‌های خود، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد اطلاعات کالایی استان در این سامانه ثبت شده است و بر همین اساس در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در آخرین ارزیابی‌ها جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفتیم.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ثبت‌نام تجار و واحدهای عمده و خرده‌فروشی در این سامانه سبب می‌شود تا تمامی کالاهای اساسی و مهم در استان قابل رصد باشد و از هرگونه احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.

قائدامینی افزود: اطلاع‌رسانی مناسب و استفاده از راهکارهای قانونی برای تمکین واحدهایی که نسبت به انجام این دستوالعمل الزام‌آور مقاومت می‌کردند از مهمترین دلایل جایگاه مناسب استان در استفاده از سامانه جامع تجارت است.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری در کشور، ایجاد شفافیت تجاری و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور راه‌اندازی شده است.

با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *