یک‌هزار و ۵۴۵ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

یک‌هزار و ۵۴۵ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

نادر اصغرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از ۴۳ هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه از مجموع این طرح‌ها، ۹۳۶ طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۸۱ فقره جواز تاسیس صادر شده که از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ فقره جواز تاسیس ایجادی و ۱۲۴ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۳۳ درصدی صدور جوازهای تاسیس در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، گفت: این موضوع نشان از علاقه مندی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در شهرک‌های تخصصی بوده و بیشترین میزان صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد است.

اصغرپور ادامه داد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات حاصل از بازیافت لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی از جمله گروه‌های صنعتی هستند که بیشترین میزان صدور جوازهای تاسیس ایجادی را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآوری کرد: میزان صدور جوازهای تاسیس توسعه‌ای در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته که نشانگر توجه واحدهای صنعتی استان به افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تولیدی است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *