۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صنایع استان سمنان پرداخت شد

۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صنایع استان سمنان پرداخت شد

به گزارش ایرنا، علی تشنه‌دل روز یکشنبه در سیصد و چهاردهمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری سمنان برگزار شد، بیان کرد: ۳۱۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان سمنان سهم بخش صنعت ۱۰۷ واحد به ارزش حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و سهم بخش کشاورزی، ۲۰۷ واحد به ارزش حدود ۸۸۰ میلیارد ریال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ تعداد ۵۳۵ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پرونده ۲۲۱ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.
بر اساس گفته دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان، تاکنون با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال به ۵۲ واحد تولیدی بخش کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی، مالیاتی و زیربنایی ۷ واحد تولیدی صنعتی و معدنی این استان بررسی شد.
تشنه‌دل از بازدید سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و اعضای کارگروه از سه واحد تولیدی این استان، بررسی مشکلات واحدهای مذکور و صدور دستور به منظور رفع این موانع توسط استاندار خبر داد.
ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌های سمنان در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی، از دیگر برنامه‌های سیصد و چهاردهمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان بود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *