۴٠ درصد واحدهای صنعتی راکد با سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشت

۴٠ درصد واحدهای صنعتی راکد با سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشت

۴٠ درصد واحدهای صنعتی راکد با سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشت

سمنان-ایرنا-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تاکنون ۴۰ درصد واحدهای راکد با حضور سرمایه‌گذار جدید و یا مشارکتی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری بیان کرد:پایش واحد های تولیدی وصنعتی راکد شهرک های صنعتی کشور تا پایان هفته ادامه دارد و واحدها برای رونق دوباره در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرند.

رسولیان عنوان کرد: پایش واحد های صنعتی راکد تا پایان هفته به اتمام می رسد و تاکنون ۴۰ درصد واحد های راکد با حضور سرمایه گذار جدید و یا مشارکتی به چرخه تولید بازگشته اند همچنین ۵١٠ هکتار از زمین های شهرک های صنعتی کشور که تاکنون بهره برداری نشده اند از مالکان بازپس‌گرفته‌شد و در اختیار فعالان عرصه تولید قرار گرفت.

وی بیان کرد:بخش خصوصی در برابر تحریم ها و محدودیت های حاصل از آن عملکرد خوبی داشته است و با افزایش تولید و تولید مواد اولیه واردات را تا حد مطلوبی کنترل کرد.

وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به دنبال تامین زیرساخت های صنعت و بخش خصوصی و حمایت از صنایع کوچک و واحدهای تولیدی است که در این مسیر به دنبال افزایش۱۰ هزار هکتاری برای توسعه شهرک های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سهم صنعت کشور از منابع آبی ۱.۸ است که به نسب میانگین جهانی پایین است به ویژه در استان هایی همچون سمنان که رفع مشکل آب زمینه اشتغالزایی را فراهم می کند.

رسولیان بیان کرد: بازچرخانی آب در شهرک های صنعتی تا حدودی مشکل آب را حل کرد و سرمایه گذاران را برای حضور در بخش صنعت راغب می کند.

وی در خصوص رفع مشکل قطعی برق برای صنایع افزود: برنامه ۹۵۰ مگاواتی تامین برق برای شهرک های صنعتی در کشور هدفگذاری شد و تولید برق از انرژی خورشیدی دیگر برنامه های پیش رو است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفری ۲ روزه از واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان از غرب تا شرق این استان بازدید و یک طرح توسعه و یک واحد تولیدی را بهره برداری می کند.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *