رئیس اتاق اصناف: اصلاح قیمت نان در همدان ضروری است

رئیس اتاق اصناف: اصلاح قیمت نان در همدان ضروری است

«حسین محرابی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه‌های پخت نان افزایش چشمگیری داشته به‌طوری که عدم تغییر قیمت نان با توجه به تورم بالا نگرانی‌هایی را برای این صنف در اقتصادی نبودن تولید نان ایجاد کرده و معاش و زندگی خانواده این قشر زحمتکش را به چالش کشانده است.

وی اضافه کرد: افزایش چندین برابری قیمت مواد اولیه مانند خمیرمایه، حمل و نقل، دستمزد کارگری و بیمه و آب، برق، گاز و اجاره بهای واحد صنفی، بازنگری و اصلاح قیمت نان را اجتناب ناپذیر کرده است.

رئیس اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت نان و واقعی‌سازی نرخ آن با نگاه حمایتی مطالبه جدی خبازان است، گفت: این موضوع می تواند موجب تامین حقوق مصرف‌کنندگان و ارتقای کیفیت نان، جلوگیری از تعطیلی خودسرانه نانوایی ها، کاهش صف های انتظار خرید، افزایش زمان پخت نان، متناسب‌سازی وزن چانه و بهبود حجم نان و حتی کاهش فروش آرد و حذف دلالان از چرخه نان را به همراه داشته باشد.

محرابی با اشاره به اینکه بحث آرد و نان پیچیدگی خاصی دارد، از مسئولان استان خواست مطالبات صنف نانوایان را بررسی و پاسخی منطقی به آن بدهند که منجر به تامین نظر فعالان این عرصه و حفظ حقوق مصرف کنندگان شود.

به گزارش ایرنا، به تازگی استاندار همدان در کارگروه تنظیم بازار با شرط و شروطی درخواست اتحادیه نانوایان را پذیرفت و گفت: با اصلاح قیمت نان به شرط اخذ مجوز از مرکز(تهران) موافق هستیم اما کیفیت نان نیز باید بهبود یابد و موجب رضایت مصرف کنندگان شود.

به گفته شاهرخی، آرد و گندم استان همدان جزو مرغوبترین های کشور است و باید بهترین نان پخته و در سفره مردم قرار گیرد.

۵۸۵ نانوایی در شهرستان همدان وجود دارد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *