۵۵ میلیون متر مکعب از مصرف سالانه  آب در صنایع اصفهان کاسته شد

۵۵ میلیون متر مکعب از مصرف سالانه آب در صنایع اصفهان کاسته شد

ایرج موفق روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ابلاغی وزارت نیرو ابتدای دهه ۹۰ در بخش صنعت استان اصفهان مصرف ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب خام در سال بود که در یکسال اخیر این رقم به ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید و معادل ۵۵ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته صنایع مهم استان در صرفه جویی آب و برداشت از زاینده رود، گفت: در زمان حاضر ۵۵ میلیون متر مکعب پساب تولیدی در استان، جایگزین آب خام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه صرفه جویی به معنای جایگزینی آب خام با آب خاکستری است، اظهار داشت:صرفه جویی آب در شهرک‌های صنعتی پنج درصد، فولاد مبارکه ۲۰ درصد، ذوب آهن ۱۷ درصد، پالایشگاه اصفهان ۲.۳ درصد و سایر صنایع استان اصفهان ۱۰.۲ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به نیاز صنایع به آب گفت: امکان توقف جریان تولید وجود ندارد و این جریان برای ادامه کار به مصرف آب نیاز خواهد داشت.

موفق اضافه کرد: بخش صنعت فقط صنایع فلزی را شامل نمی‌شود و صنایع دیگری هم در این بخش از جمله صنایع غذایی وجود دارد که نیاز به آب دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌ زدایی‌ها" تاکید کرد: اختصاص سهم پساب به صنایع و واحدهای تولیدی به نوعی در راستای حمایت از تولید و مانع زدایی در این زمینه است.

موفق گفت: بر اساس برنامه سازگاری با کم آبی قرار است ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از طریق پساب در افق ۱۴۰۵ به صنعت استان اصفهان داده شود که امید است در چند سال آتی این مقدار پساب تامین شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، دارای بیش از ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *