۸۳۴ شهرک صنعتی و منطقه اقتصادی در کشور فعال است

۸۳۴ شهرک صنعتی و منطقه اقتصادی در کشور فعال است

به گزارش ایرنا، علی رسولیان روز سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: قانون شرکت شهرک های صنعتی در سال ۶۲ تصویب شده است که تاکنون ۸۳۴ شهرک صنعتی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

رسولیان ادامه داد: ایجاد شهرک های صنعتی در سطح کشور موفق به اشتغال ۹۵۰هزار نفر به طور مستقیم و بیش از سه میلیون نفر به صورت غیرمستقیم شده است.

وی افزود: احیا و راه اندازی واحدهای صنعتی راکد کشور در طرح پایش واحدهای صنعتی استان ها و تقویت زیرساخت های بخش صنعت از جمله اهداف مهم است و تاکنون موفق به احیای ۸۳۰ واحد شده ایم.‪

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان سمنان با ارائه امکانات و تامین ساختمان در جهت اشتغالزایی و بهبود شرایط صنعت مورد توجه است.
رسولیان خاطر نشان کرد: تامین ۴۰ درصدی برق مورد نیاز شهرک های صنعتی و تامین آب از مهمترین برنامه های پیش رو برای تقویت زیرساخت های اشتغال و صنعت استان است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز بیان کرد: با توجه به رونق صنعت‌ در استان لازم است بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی هر چه سریع تر حل شود.

وی افزود: با توجه معضل اساسی کم آبی استان سمنان ایجاد صنایع کم آب بر باید مورد توجه قرار گیرد.
مطیعی تصریح کرد: از ظرفیت نخبگان و جوانان استان در رونق صنعت و حل مشکلات باید استفاده شود همچنین با تغییر سیاست ها و شناسایی سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذاران برای توسعه و رشد صنعت اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: با حل مشکل اشتغال در جامعه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی حل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفری ۲ روزه از واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان از غرب تا شرق این استان بازدید و یک طرح توسعه و یک واحد تولیدی را بهره برداری می کند./

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *