۹۳۰واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شد

۹۳۰واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شد

امیر تیمور موسویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران اظهار داشت: همچنین ۲۸۹ واحد صنفی بدون پروانه فعال در کهگیلویه و بویراحمد اخطار دریافت کرده اند که در صورت اقدام نکردن برای دریافت پروانه پلمب خواهند شد.

وی تاکید کرد:براساس این طرح که با مشارکت اتحادیه های صنفی، سازمان صمت،تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سایر ارگان های مرتبط کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های گچساران،بویراحمد و کهگیلویه در حال اجراست تاکنون سه هزار و ۷۶۰ واحد صنفی بازرسی شده است.

وی بیان کرد: پیشگیری از فرار مالیاتی، رعایت موازین بهداشتی، ارائه خدمات استاندارد از اهداف اجرای این طرح است.

وی تاکید کرد: براساس طرح ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه استان فعالان مذکور تا زمان اخذ پروانه فعالیت صنفی پلمب می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه فرار مالیاتی، خودداری از رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نداشتن صلاحیت های فردی از جمله پیامدهای نداشتن پروانه فعالیت صنفی است تاکید کرد: این طرح نقش مهمی در بهبود خدمات رسانی بازاریان دارد.

موسویان عنوان کرد:۳۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می کنند که تا زمان شناسنامه دار شدن تمام واحدهای صنفی این طرح ادامه دارد.

وی ابراز داشت:متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه های صنفی می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آیین‌نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

موسویان تصریح کرد:اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب، اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان، صدور استعلام و در نهایت صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *